kolejna edycja: 2019 r.

Zarejestruj się

9. Retail Marketing Forum: together marketing

2017-04-05

21 kwietnia 2016 r. w Warszawie odbyło się 9. Retail Marketing Forum. Wydarzenie było poświęcone zwiększaniu efektywności marketingowej i sprzedażowej w sklepach oraz centrach handlowych. W imprezie wzięły udział sklepy, sieci oraz przedstawiciele centrów handlowych. Konferencję otworzyła prelekcja Jerzego Osiki, prezesa firmy Promedia, pod tytułem „Together marketing, czyli razem łatwiej”, który wprowadził uczestników w temat przewodni konferencji. Na przykładach z różnych stron świata przedstawił korzyści ze współpracy między sklepem a klientem, podmiotami handlowymi i usługowymi w ramach tej samej galerii lub ulicy handlowej, sklepami a centrami handlowymi, sprzedażą online i offline, jak też między markami, które na co dzień z sobą konkurują. Jednym z ciekawszych case’ów był przykład wspólnej akcji dwóch największych rywali – firm McDonald’s i Burger King, która miała miejsce w USA.

O tym, jak skuteczny tandem marketingowy można stworzyć przez połączenie działań online i offline, opowiedziała Judyta Mojżesz-Zimonczyk, head of PR & marketing firmy INIS. Pokazała, jak dzięki synergii obydwu kanałów dotrzeć do różnych grup konsumenckich. Z kolei z prelekcji Jacka Kineckiego, dyrektora sprzedaży e-commerce Przelewy24, uczestnicy dowiedzieli się, jakich rozwiązań poszukują klienci płacąc za zakupy w sklepach, a także jakie są możliwości łączenia płatności online i offline. Przenikaniu obydwu światów – wirtualnego i realnego – poświęcony był również wykład Marcina Rutkowskiego PR & marketing managera, i-systems, który przekonywał, że systemy omnichannel można wdrożyć wszędzie, podając m.in. przykłady współpracy między sklepem internetowym firmy odzieżowej a jej franczyzobiorcami prowadzącymi sklepy stacjonarne. Zaprezentował też ciekawy case centrum handlowego Fashion House Outlet Centre w Rosji, które otworzyło własny sklep internetowy z markami najemców.

Druga część Retail Marketing Forum poświęcona była nowym narzędziom stosowanym w marketingu. Anna Piwońska, special projects manager firmy Social WiFi pokazała, jak można wykorzystać sieci wi-fi do działań marketingowych i badania jakości. Natomiast Magdalena Subdys, group account manager w firmie Pozytywnie.pl, skupiła się na temacie relacji social mediów centrów handlowych i ich najemców oraz radziła, jak wykorzystać media społecznościowe do zwiększania obrotów. Z kolei dzięki wykładowi Magdy Daniłoś, creative directora OFFON Agency, goście konferencji zapoznali się bliżej z wideomarketingiem i ciekawymi przykładami zastosowania go na świecie.

Cykl prelekcji zakończyła prezentacja Elżbiety Dmowskiej-Mędrzyckiej, prezes Mediadem, na temat budowania przez galerie relacji z najemcami, klientami oraz instytucjami, o korzyściach, jakie to niesie, a także o sposobach komunikacji multichannelowej. Następnie rozpoczęła się dyskusja na temat tego, jak zyskać przewagę konkurencyjną dzięki współpracy. W rozmowie wzięli udział Judyta Mojżesz-Zimonczyk, head of PR & marketing firmy INIS, Jacek Kinecki, dyrektor sprzedaży e-commerce Przelewy24, Marcin Rutkowski PR & marketing manager i-systems, Magda Daniłoś, creative director OFFON Agency, Elżbieta Dmowska-Mędrzycka, prezes Mediadem oraz Radosław Knap, dyrektor generalny Polskiej Rady Centrów Handlowych.

Serwis używa plików cookies. Korzystając z serwisu zgadzasz się na ich użycie. ×